Tuesday 1 January 2013

Sendi Yang Sihat





Setiap orang pasti mahukan tulang dan sendi yang kuat dan sihat. Kita memerlukan tulang dan sendi yang kuat agar kita dapat bergerak dengan bebas, melakukan kerja serta tugasan harian tanpa halangan. Namun, kita seringkali terlupa bahawa tulang dan sendi kita juga memerlukan makanan sama seperti kita.  Bagaimana cara untuk menjaga sendi?

Jom kita lihat, apa yang diperlukan oleh tulang dan sendi kita. Makanan yang dimaksudkan adalah supplemen ataupun makanan tambahan yang khusus untuk membantu tulang dan sendi kita daripada rosak/ sakit.

Vitamin A, C, E
Vitamin ACE berperanan sebagai antioksidan yang mampu mencegah inflamasi akibat daripada radikal bebas. Vitamin A didapati dapat mencegah rheumatoid arthritis,Vitamin C pula sesuai untuk kesihatan sendi.

Vitamin B
Diperlukan oleh sendi untuk berfungsi dengan lebih optimal.

Omega 3
Memiliki sifat anti-radang dan dapat mengurangkan rasa nyilu pada sendi. Ia juga membantu untuk mempercepatkan penyembuhan ligamen.

Glucosamine
Merupakan salah satu komponen penyusun tulang rawan dan minyak synoviai yang dapat membekalkan cairan atau sebagai pelincir.

Brokoli
Sayuran hijau yang kaya sebagai sayuran antioksidan. Ia mengandungi sulforaphaneyang menggalakkan enzim dalam merawat kerosakan sendi.

Kalsium, Zinc & Magnesium
Ia boleh diperolehi dari susu serta produk tenusu seperti keju dan juga yogurt yang merupakan nutrisi lengkap untuk sendi yang sihat.

Kenapa kita memerlukan Advance Joint Health Complex untuk memastikan tulang dan sendi kita mendapat makanan yang cukup untuk kekal sihat dan kuat?


Advance Joint Health Complex membantu sendi sihat dalam 3 cara:

i.                     Meningkatkan cushioning – Glukosamin membantu memelihara rawan –cushioning perlindungan diantara sendi yang membolehkan pergerakan lebih bebas
ii.                   Memelihara tisu penghubung yang sihat – Zink, Kuprum, Manganese & Vitamin C membantu membina kolagen dan lain-lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan dan struktur kepada sendi.
iii.                  Meningkatkan keselesaan sendi: Ekstrak Boswellia pantas membantutkan mekanisma respons stress tubuh untuk memperbaiki keselesaan sendi.

Dapatkan Advance Joint Health Complex sekarang dengan harga promo sempena tahun baru 2013 ;-)

No comments:

Post a Comment